Dlaczego jedzenie na wynos i gastronomia?
Na całym świecie wzrasta ilość fuzji w branży sprzedaży detalicznej żywności / gastronomicznej. Coraz więcej detalistów zastanawia się, w jaki sposób mogą wykorzystać możliwości wzrostu nie związane z główną działalnością. I choć wiele rynków produktów nieżywnościowych stwarza obecnie własne wyzwania, branża żywnościowa notuje wzrost na wielu rynkach.
Dla tradycyjnych supermarketów mogą to być trudne czasy, w obliczu rosnącej konkurencji, ilości dyskontów oraz handlu internetowego. Niewątpliwie wielu operatorów napotyka problemy z przystosowaniem się do zmieniających się warunków, zauważając, że polityka dotycząca marży oraz przyjęte modele operacyjne stoją pod znakiem zapytania. Jednocześnie rośnie liczba osób, które z powodzeniem dostosowują się do tego nowego środowiska, zmieniając ukierunkowanie i ponownie wykorzystując swoje propozycje. Wspólnym mianownikiem każdego z nich jest silniejsze skupienie się na poszerzeniu oferty żywnościowej.
Wspólnie z IGD * przygotowaliśmy raport, w którym zastanawiamy się, dlaczego i jak zmienia to oblicze handlu detalicznego żywnością, który dostarcza najlepsze rozwiązania na rynku i na to co może nas czekać.